انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان هرمزگان

هرمزگان هلال طلایی ایران

  • ۰
  • ۰

۳۵۰ راهنمای گردشگری جهان گرد هم آمدند/ رئیس جمهور: منطقه ما مهد گردشگری است

هفدهمین کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری با حضور رئیس جمهور و دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در تهران در حال برگزاری است.

ایران از ششم بهمن ماه میزبان بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان است که این رویداد هر دو سال یک‌بار در یکی از کشورهای عضو فدراسیون جهانی راهنمایان برگزار می‌شود.

در گردهمایی امسال نزدیک به 350 راهنما از 45 کشور جهان در کنار جمعی از راهنمایان ایرانی شرکت کرده‌اند. هفدهمین دوره از این کنوانسیون بین‌المللی با حضور حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور، زهرا احمدی پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و طالب ریفاعی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

تعدادی از این راهنمایان گردشگری طی روزهای اخیر، پیش از حضور در تهران به شهرهای قزوین، زنجان و همدان سفر کرده‌اند.

راهنمایان خارجی با همراهی راهنمایان ایرانی پس از چهار روز در تهران و برگزاری نشست‌ها و گشت و گذار، به شهرهای کاشان، اصفهان و شیراز سفر خواهند کرد.

بعدازظهر امروز نیز نشست رقابتی بین کاندیداهای میزبانی این کنوانسیون در دو سال آینده برگزار خواهد شد.

در حال حاضر رئیس جمهور در حال سخنرانی برای حاضران در این مراسم بین‌المللی است.

در مراسم امروز، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز حضور دارند.

حسن روحانی، رئیس جمهور در این مراسم گفت: میهمانان عزیز و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، جناب آقای دکتر طالب‌ رفاعی و همه میهمانان حاضر در جلسه خدمت همه شما برای حضورتان در جمهوری اسلامی ایران و در تهران خوشامد عرض می‌کنم. امیدوارم سفر شما به این کشور مایه آشنایی بیشتر به یک کشوری با تاریخ کهن با فرهنگ بزرگ و با ملتی میهمان‌نواز، در تاریخ ایران اسلامی همواره مردم و ملت ایران شگفتی‌های بزرگی را آفریده‌اند...

مهم ترین محور سخنان وی به شرح زیر است: 

* ما امروز در آستانه ایامی هستیم که در 38 سال پیش مردم ایران انقلابی بزرگ را به پیروزی رساندند و در این انقلاب بزرگ هیچ کشوری و هیچ قدرتی و هیچ ابر قدرتی پشتیبان مردم نبود. مردم با اتکا به فرهنگ خود، دین خود و آرمان های بلندشان یک انقلاب مستقل و بدون وابستگی به قدرت های خارجی و انقلابی مردمی را به ثمر رساندند.

* استقلال سیاسی، حاکمیت ملی مردم ما یکی از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب بود و یکی از دستاوردهای انقلاب عزت مردم این سرزمین بود، ایران به عنوان کشوری که در یک تجاوز 8 ساله را دفع کند و هرگز سابقه استعمارگری نداشته است.

* ایران هیچگاه مستعمره کشور دیگری نبوده است و در طول دهه های گذشته و قرن های گذشته ، به کشور دیگر و کشورهای همسایه تجاوز نکرده است. مردم ایران هرگز با مسئله نژادپرستی، خوی نداشته اند.

* ادیان، اقوام و فرهنگیهای مختلف همواره در ایران همزیستی مسالمت آمیز داشته اند و در ایران در کنار مسجد، کلیسا و کنیسه وجود دارد.

*در طول قرون گذشته ایران در علم و دانش پیشگام‌هایی داشته و هنوز کتب اندیشمندان و دانشمندانی چون ابوعلی‌سینا، فارابی و خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان کتب علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. 

* ایران کشوری است که از لحاظ هنری سابقه طولانی دارد، نه تنها ما به شعرای فارسی‌زبان خودمان افتخار می‌کنیم، بلکه کشورهای همسایه ما هم به شعرا و دانشمندانی افتخار می‌کنند که به زبان فارسی، شعر نوشته‌اند.

 * افزایش گردشگر از کشورهای مختلف نشان می دهد پس از برجام دروازه ایران بازتر از گذشته به روی میهمانان خارجی شده است و یکی از اهدافمان در نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ورود گردشگران به کشور است.

* همه باید تلاش کنیم دو سرمایه اصلی برای جهانگردی را حفظ کنیم، اول محیط زیست و دوم میراث فرهنگی گذشته؛ همه باید تلاش کنیم از میراث گذشته و محیط زیست حفاظت و حراست کنیم و به دنبال جذب سرمایه برای حفظ آنها باشیم.

* امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوار کشی باشد، یادشان رفته که سالیانی پیش دیوار برلین فرو ریخت، امروز روز نزدیکی و همزیستی مسالمت آمیز است.

* اگر می خواهیم به امنیت بیشتر دست پیدا کنیم، باید تعامل با دنیا را بیشتر کنیم، اگر کمک ایران به مردم و ارتش عراق و سوریه نبود امروز در دمشق و بغداد، تروریست ها حاکم بودند. به ملت های مظلوم که از ما درخواست کنند در برابر تروریسم حمایت می کنیم.

* امروز روز همسایگی در جهان است، فناوری ارتباطات فاصله ها را کمتر کرده است،قطع کردن پیمانهای تجاری به اقتصاد و توسعه جهانی کمک نمی کند.

  • ۹۵/۱۱/۰۹
  • ابراهیم صفری زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی