انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان هرمزگان

هرمزگان هلال طلایی ایران

  • ۰
  • ۰

hormozgantga@

صورتجلسه نشست هم اندیشی راهنمایان گردشگری استان هرمزگان

مکان جلسه: سالن فردوسی شهرداری مرکزی بندرعباس

تاریخ و مدت زمان جلسه: 96/05/25 از ساعت 15 الی 19

تعداد شرکت کنندگان: 34 نفر

مذاکرات انجام شده:

در این نشست بسیار مفید و عالی که تقریبا"همه اعضای حاضر در جلسه به ایراد سخنرانی و مطرح نمودن موارد مدنظر خود پرداختند و در ارتباط با تمامی مسائل و موارد مرتبط با راهنمایان از جمله: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان هرمزگان، آگاه سازی صنفی و شغلی، موارد حقوقی، قانونی و بیمه راهنمایان، تشکیل کمیته ها، مباحث آموزشی مورد نیاز، شناسایی و استفاده از ظرفیت راهنمایان، آموزش و تربیت راهنمایان محلی در سرتاسر استان و تشویق آنان بعنوان راهنمای لوکال در قالب تورهای قانونی، توانمندسازی و ذینفع سازی جوامع محلی، ارائه گزارشی مختصر از میزبانی انجمن هرمزگان در اجلاس رؤسا و نمایندگان انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور و بازخوردهای آن، اختصاص یک کرسی به انجمن راهنمایان در کارگروه گردشگری استان هرمزگان که ریاست آن بر عهده استاندار می باشد، صدور کارت هوشمند راهنمایان و آیدی کارت و بج سینه از مهرماه، اظهار نظر در خصوص مجمع عمومی انجمن در مهرماه سال جاری، مشارکت پذیری در رویدادها و برنامه ها، و اینکه راهنمای گردشگری بطور رسمی بعنوان یک شغل در کشور شناخته است.

سرکار خانم اتابک معاون محترم گردشگری استان هرمزگان نیز با حضور در این جلسه و ایراد سخنرانی، با بیان امیدواری و پیشرفت در بخش های مختلف گردشگری، خواستار اتحاد و همدلی بیشتری بین راهنمایان گردشگری شدند و از راهنمایان به عنوان یکی از بازوی های اصلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نام بردند و عنوان نمودند از پیشنهادات راهنمایان در جهت پیشبرد اهداف گردشگری استان استقبال خواهند کرد.


مصوبات جلسه:


- مقرر گردید نسبت به تدوین بیانیه ای توسط راهنمایان گردشگری مبنی بر اینکه ما راهنمایان گردشگری استان هرمزگان در صورت همکاری آژانس های گردشگری، خود را ملزم به اجرای تورهای قانونی می دانیم، اقدام شود.


- مقرر گردید تمامی راهنمایان گردشگری دارای کارت معتبر استان هرمزگان، اعم از عضو یا غیر عضو انجمن نسبت به ارائه مشخصات خود تا پایان مردادماه به انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان هرمزگان اقدام نمایند تا به 68 آژانس گردشگری سطح استان هرمزگان جهت همکاری و اجرای تورهای قانونی معرفی شوند.


- مقرر گردید راهنمایان هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت عضویت خود اقدام نموده تا لیست اسامی آنان به کانون سراسری کشور جهت موارد و تسهیلات در نظر گرفته شده ارسال شود(ورود در دیتا بیس کانون و ارائه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تفاهمنامه با هتل هرمز و استفاده از سایر تسهیلات قابل ارائه از طرف کانون و حمایت های حقوقی و قانونی)


- مقرر شد بنا به ضرورت و لزوم تشکیل کمیته های مهم و مورد نیاز اقدام شود و داوطلبان جهت فعالیت در هر کدام از کمیته ها اعلام آمادگی و نام نویسی نمایند.

(لازم به توضیح است فعالیت در کمیته ها به لحاظ آماری و تعداد نفرات محدودیتی نداشته و همه میتوانند بعنوان عضوی در کمیته مورد نظر خود فعالیت داشته باشند و یکنفر هم بعنوان مسئول کمیته انتخاب خواهد شد)


- مقرر شد تا راهنمایان قدیمی و جدید نسبت به عضویت و یا عدم عضویت رسمی خود تصمیم‌گیری و اقدام نمایند تا بنا به نظر همه اعضای رسمی، دستور جلسه مجمع عمومی اعلام و اطلاع رسانی شود.


- مقرر گردید همه راهنمایان و فعالان گردشگری نسبت به ارائه مدارک خود جهت شرکت در چهارمین جشنواره مشارکت ملی و برترین های صنعت گردشگری کشور تا مورخه یکشنبه 29 مردادماه اقدام نمایند. بدیهی است برترین های گردشگری استان نیز از بین این افراد انتخاب خواهند شد.


- راهنمایان ملزم به مطالعه استاندارد گردشگری(ماجراجویانه_راهنمایان_صلاحیت کارکنان) پیوست می باشند.


- مقرر گردید کمیته آموزش ضمن مطالعه دقیق استاندارد گردشگری(ماجراجویانه-راهنمایان-صلاحیت کارکنان) و با استفاده از تجربیات متخصصین و صاحبنظران، نسبت به تدوین شیوه نامه و دستورالعمل هایی جهت برگزاری انواع تورهای گردشگری از جمله ماجراجویانه اقدام نمایند.


- مقرر شد راهنمایان ضمن مطالعه دقیق تعرفه دستمزد تدوین شده در سال 95، نسبت به بهینه نمودن و رفع ایرادات آن اقدام نموده و نظرات خود را مبنی بر تدوین تعرفه دستمزد سال 96 با در نظر گرفتن مبلغ کف دستمزد روزانه 220 هزارتومان، ارائه و مطرح نمایند.


- تمامی فعالان گردشگری جهت ثبت نام در سامانه اینترنتی به آدرس tnamad.ichto.ir مراجعه نمایند.


در پایان از حضور ارزشمند یکایک عزیزان و بزرگواران حاضر در جلسه و همچنین همکاری صمیمانه آقایان موسوی و موسی پور در برگزاری جلسه تشکر و قدردانی می شود.


hormozgantga@

Hormozgantga.blog.ir

داوطلبان فعلی به شرح ذیل می باشند:

*کمیته آموزش:

آقایان: مهدی شیرخانی، محمد احمدی زاده، احسان رستمی

خانم ها: سودابه نیکان، سحر حیران، ریما رستمی


*کمیته روابط عمومی:

آقایان: سیدمهدی موسوی و فرهاد خادمی

و خانم ها: مهرنوش ابراهیمی و آسیه خرمی


*کمیته رفاهی:

خانم سحر حیران


*کمیته اشتغال:

آقای احسان رستمی


*کمیته عضویت:

خانم ها: سحر حیران و آسیه خرمی


*کمیته تحقیق و پژوهش:

آقای احسان رستمی

و خانم ها: آسیه خرمی و ریما رستمی


*کمیته تدارکات و پشتیبانی:

آقای حسین صادقی


*کمیته فناوری اطلاعات:

آقای حامد ندیمی


***کمیته حقوقی:

آقای مهدی شیرخانی


@hormozgantga

Hormozgantga.blog.ir

  • ۹۶/۰۵/۲۶
  • ابراهیم صفری زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی